Galen?

Jag är städtokig, det är bara så. Började helgen med att rensa rören till handfatet, trevligt värre, men nu rinner vattnet ner som aldrig förr. Åkte sedan och hälsade på farmor. Fikade och pratade om allt möjligt.

På söndagen fortsatte min städhysteri, har varit less på röran i städskåpet, så vi tog och fixade det. Nu slipper man bli attackerad av skurmoppar och dammsugarslangar när man öppnar dörren.

     Före
     Efter

När vi var färdiga tänkte jag att jag kunde passa på att rengöra spisfläkten, utsidan och filtren, spisen, ovanpå, bakom, under, på sidorna, inuti. Diska, rengöra alla bänkar. Någonstans här bakade jag en kaka eftersom Siri och Erik skulle komma förbi på fika. Siri hade även hon bakat en kaka, underbart god, hon är duktig på det där. När de hade åkt slog det ritkigt slint för mig, rensade igenom alla skåp i badrummet och slängde massor av grejer som jag inte använder, sen tog jag garderoben i hallen, korgarna på hatthyllan, massor av kökslådor. Tillslut hade jag gått igenom varenda vrå i lägenheten och fixat till. Som min käre sambo sa "Nog för att du brukar vara huslig, men nu har du tagit en överdos".

Behöver jag söka hjälp för det här? :D

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0