Söndag 8 juni

Äntligen kommer jag in på bloggen igen...

I fredags var det nationaldagen. Vi gick ut på en promenad och stannade till vid Rådhuset och kollade in firandet som pågick där. Hittade igen Magnus pappa som var fanbärare. När vi pratat en stund med honom gick vi vidare. Det var trevligt men lite väl varmt, så då kom min mindre trevliga sida fram...
På kvällen tog vi och packade picknickkorgen och gick ut och åt middag. Mysigt värre, synd bara att Magnus har så mycket myror i brallan jämt! :D

     

1) Mumsig mat, kyckling, potatissallad, tomatsallad och chilibea
2) Underbar efterrätt, fruktsallad med persika, nektarin, äpple och vaniljyoghurt
3) Jag...
4) ...och Magnus

Igår var vi hos farmor i Hissmofors, på den årliga vårmiddagen, fast i år var det väl mer sommarmiddag. Helt underbart väder har det ju varit den senaste tiden. Passade på att njuta av trädgården, det är helt värdelöst med balkong och lägenhet. Gick runt och spånade idéer för vad vi kan hitta på i trädgården och även i och runt huset när vi flyttar dit. Blir ju så inspirerad, vill bara slita fram färgburkarna och sätta igång direkt.

 Nöjda familjemedlemmar mumsar på rabarberpaj.

Det är alldeles för länge kvar till semestern...

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hejsan vännen! Nu har jag tänkt på dig jättelänge utan att få tummen ur och höra av mig! När kommer ni hit? jag vill fixa och dona med håret ditt! :-) Jag har massa idéer! Så nu väntar jag bara på att ni ska knacka på dörren vilken dag som helst :-)

Puss och kram!

2008-06-10 @ 23:18:24
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0