Lördag 6 december

Har fått lite skäll för att jag uppdaterat så dåligt, med all rätt.

Orkar (och kommer inte ihåg allt) skriva ner allt som hänt den senaste månaden så ni får en liten kort-uppdatering.

Förra helgen var det dags för lite julmys, var ute på lördagen och köpte lite klappar, sen på eftermiddagen blev det pyntande. På söndagen skulle jag och Siri ha bakdag, eftersom vissa av oss (och det var inte jag...) hade festat natten lång så blev det lite senare än planerat, men vi fick ändå till en massa godsaker.

I torsdags var jag och Siri och lyssnade när mamma, Irma och grabbarna hade julkonsert, det var trevligt och vi fick sjunga lite julsånger, alltid skoj. Hejsan, hoppsan fallerallera... Även om vi saknade "Tänd ett ljus", eller hur systrar? :D Domdomdomdom domdomdom domdomdom domdomdom domdomdom....

Idag har jag och Magnus varit på Jamtlis julmarknad. Mysigt var det, det är ju så himla fint ute nu, blir helt lycklig när jag ser ett tjockt snötäcke över marken och trädgrenarna, lagom kallt också, typ -6 grader. Letade efter tjocksockar (avverkar massor på jobbet, de slits så fort i arbetsskorna), hittade ett par fina, men de var i storlek 35-36, typ halva mina fötter alltså. Magnus tyckte att jag kunde ju sticka själv, men nja, skulle nog tröttna efter en strumpa. Vi köpte i alla fall några påsar tunnbröd och två strutar med hårda karameller, mums!
Sen gick vi hem och drack varm choklad och åt stutar med julskinka, äppelmos och senap (julens första), men hallå, finns det något godare? Börjar nästan dreggla nu när jag skriver om det, måste kanske gå och göra en macka till...

Och årets nobelpris till den som kom på att sälja julskinka färdigskivad i lagom förpackningar till oss som inte orkar äta en hel.

I morgon ska vi och Siri åka till IKEA (om Siri vaknat efter nattens partaj vill säga...hehe). Får se hur länge vi står ut i julhysterin, men vi har bara en kort inköpslista, så det borde gå rätt fort.

Nu ska jag mysa i soffan och dricka julmust.

/M

Kommentarer
Postat av: mamsen

Domdomdom domdomdom dom dom dom dom....

får träna på den där till senare.

Kram och kör försiktigt i morgon

2008-12-06 @ 19:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0