Söndag 20 april

I onsdags fylle Siri år! Vi hade en heldag, först gick vi på stan, sen åt vi lunch med farmor och Irma. Gick lite mer på stan, farmor åkte hem, Siri och Irma följde med hit. Vi åt glass, viol och lakrits-citron, mumsigt! Efter en stund kom pappa och hämtade upp Irma. Jag och Siri fixade middag och efter vi hade ätit gick vi in på stan. Köpte godis och sen gick vi på bio. Såg "27 dresses" som jag tyckte var jättebra, typisk lättsam Marja-film.

Det har varit fint väder i veckan. Problemet när det är fint väder är att jag blir så himla sugen på glass, har säkert ätit minst två liter den här veckan och det blir ju inte så bra i längden. Får skärpa mig lite, eller hoppas på sämre väder. ;)

Har några saker jag stör mig på på jobbet som jag tänkte dela med mig av.
1) Om vi skriver en skylt där det står "Vispgrädde, Milko 5dl, 6:80, Kort datum" Varför tror då folk att det är Skånemejeriers vispgrädde som det är nedsatt pris på?
2) Varför frågar folk efter smör när de menar sånt man har på mackorna, tex Lätta eller Becel? Smör är sånt man steker i, har i maten eller bakar med(och som det står SMÖR på förpackningen på), Lätta och Becel har inget med det att göra.
3) Om man torkar upp trasiga ägg, varför kommer det _alltid_ nån lustigkurre och säger a) Här var det äggröra! b) Har du eggat upp dig? c) Här var det förlorade ägg. d) Oj, vad mycket du/ni har värpt.
Förstår inte folk att det inte är ett dugg roligt. Orkar inte ens låtsasskratta åt sånt där längre.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite, så kanske jag står ut en vecka till på jobbet. ;)

Idag har vi varit hos farmor, har tagit lite mått i köket och planerat och fikat.

Bakade muffins när vi kom hem.



Magnus är så söt! I fredags ringde han till jobbet och sa "Jag ville bara säga att jag längtar till du kommer hem" Sånt gör ju att man smälter! Det är såna småsaker som gör ett förhållande fantastiskt.

Snart måste jag sova, ser inte alls fram emot att kliva upp klockan fem i morgon.

/M

Kommentarer
Postat av: Viika

Hej! Vill du ha chansen att vinna en ny design till bloggen? Spana in min blogg!

2008-04-20 @ 20:26:50
URL: http://viika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0