Grillning nr2

Syrran skickade en sms i morse och undrade om vi skulle ta en sväng på stan. Och det tackade jag inte nej till, när någon för en gångs skull ville gå med mig. Det var mycket folk ute, som vanligt när det är fint väder. Jag köpte lite saker till balkongen, en vattenkanna (som jag märkte läcker massor), skyltar med kryddnamn på och två gröna ljuslyktor som jag hängt på balkongräcket. I morgon ska jag plantera, vi ska till Magnus pappa och tvätta bilen och då ska jag ta med mina blomlådor så vi kan borra hål i botten på dom.

När jag kom tillbaka från shoppingturen var jag helt slut. La mig på sängen och somnade som en stock. Det var så jobbigt att måsta kliva upp och göra sig i ordning för grillfesten. Men jag lyckades till slut.

Syrran kom förbi och sen gick vi. Stannade till på Hemköp och köpte tre cider (och fick visa legg, hihi...), kände inte för att dricka något starkare, har verkligen ingen lust med det längre.

Maten var väldigt god, synd att man blir mätt så fort bara. Efter jag ätit "bäddade" jag ner mig i solstolen under en filt och bara satt, somnade nästan. Men sen flög jag upp av lycka när jag såg att min man kom dit. Det är så underbart att fast vi ändå har varit ihop så länge så saknar jag mig tokig efter honom så fort vi är ifrån varandra. Jag kan ligga i sovrummet och längta efter honom när han är i vardagsrummet. Hahaha. Men det är väl så det ska vara.

Efter en stund åkte vi hem och sen blev jag sittande här.

I morgon väntar som jag redan skrivit biltvätt, blomplantering och kanske en fotbollsmatch, som åskådare ska tilläggas. :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0