Sjukstuga...

Jag blev smittad till slut, lagom till helgen såklart. Har legat mest hela tiden och snorat och hostat och svettats. Usch. Känner mig mycket bättre och fräschare nu, men jag tror att jag ska vara hemma i morgon i alla fall. Det är alltid bättre att vara hemma en dag för mycket än att gå tillbaka till jobbet för tidigt och bli sjuk igen. Det har mamma och pappa lärt mig. :)

Det har inte hänt så mycket mer i helgen, det händer ju inte så mycket roligt när man ligger nedbäddad. Har blivit mycket tv-tittande och lite spel på x-boxen. Och mycket prat. Det är så skönt att bara sitta och prata ibland tycker jag, fast Magnus får ju tv-abstinens efter två minuter... ;)

Vi har även gjort en liten lista på saker som ska fixas i lägenheten. Jag är sugen på att måla om köket. Tapeten där är fin, men har stora fula fläckar på sig och jag har tänkt göra något åt den väldigt länge. Svårt bara att hitta någon färg som passar. Men jag ska fundera. Sen måste vi beställa lite kort så vi kan fylla alla ramar som bara står i ett hörn och samlar damm. Det blir ju lite trist att hänga upp tomma ramar. Men sen måste vi ju verkligen fotografera lite mer också... Önskar att man alltid hade en fotograf med sig som kunde ta kort på alla roliga ögonblick. Så jag har några projekt inför semestern. Blir nog lite tid vid symaskinen också.

Till veckan ska jag gå och beställa blommor till brudbuketten jag ska göra. Vi har bestämt nu hur den ska vara i alla fall. Det ska bli så roligt att göra, ser verkligen fram emot det.

Nu ska jag göra honungsvatten och sätta mig i soffan igen. Fast jag måste nog ta en sväng förbi balkongen och kolla på mina tomatplantor som fått blommor (vet inte om det heter blommor på tomatplantor, men de har fått det som senare blir tomater, om jag har tur). :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0