Bak-galen!

Fråga:
Vad händer med Marja när hon måste vara hemma från jobbet i två dagar för att hon är sjuk, men ändå är tillräckligt frisk för att inte vilja ligga i sängen hela dagarna?

Svar:
Hon blir helt galen!

Jag har skurat alla golv i lägenheten och hela badrummet. Jag har lagat en massa mat, diskat, fixat i köket. Och framför allt, jag har blivit helt galen i att baka. Det var nog pajen vi gjorde i söndags som blev startskottet, äpple- och björnbärspaj, gottigt. Idag har jag bakat en banankaka med kokos och hackad choklad och en chokladkaka med lite lime. Åh, jag vill bara baka mer, men jag vet inte vad jag ska göra med allt. Kanske får skaffa en korvvagn och sälja kakor i på stan. Längtar tills jag har ett hus med en stor frys som jag kan fylla...

Nu är jag nästan helt frisk, har några jobbiga hostattacker då och då samt att min axel gör oooont! Dom ringde förresten från Willys 1,5h efter att jag skulle ha börjat jobba idag och undrade om jag fortfarande var sjuk. Någon som är förvånad? ;)

Om någon är sugen på lite fika eller behöver få några kakor bakade så är det bara att höra av er. :)

/M

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Meeen åhh vad gott det där lät!! Bull-momma!! Jag talar nog för både mig och Hannah då jag säger att en fika vore superniiiice! Du är härlig du Marjis! hihihi! Kram

2007-07-04 @ 20:33:29
URL: http://madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0