Mitt "nya" liv del1...

Det förra inlägget väckte visst lite reaktioner. Så för att förtydliga, jag är nöjd med mig själv, jag vill inte banta mig halvt ihjäl. Men jag märker ju att jag blir rundare och rundare och jag vet att det beror på att jag lever osunt. Tränar ingenting och äter dåligt. Så det är främst för min hälsas skull jag vill förändra det här, inte för att jag har dåligt självförtroende eller något sådant.

I morse var jag i alla fall på gymmet för första gången på ca sex månader, tänkte starta lite lugnt så jag hade inte planerat någon hårdträning. Gick/"sprang" på en typ trappmaskin och det var fruktansvärt jobbigt. När jag var klar och jag klev av maskinen blev jag helt yr och höll på att spy så jag fick sätta mig och vila innan jag orkade gå hem och duscha. Hahaha....otränad var ordet....

Var på stan med farmor också, tog en fika (inga sötsaker för mig) och sen var jag smakråd. Farmor har spanat in ett par byxor på Stadium i flera månader, hon har dock varit lite tveksam då hon tyckte de var lite ungdomliga. "Man vet ju vad de snackar de andra pensionärerna..." Enligt farmor snackar pensionärer väldigt mycket skit om varandra, värre än folk i övrigt. Men jag sa att hon skulle skita i vad några gamla kärringar tycker och ha på sig vad hon vill, så hon köpte byxorna tillslut, dessutom var de på rea nu. :)

Sen gick jag på Ragnars och köpte en sallad till Magnus och sen gick jag hem.

Vi ska nog gå ut på en promenad sen, tänkte göra det igår men då började det blåsa så förbannat. Inte för att det är någon ursäkt men.... I alla fall så är det himla trist att promenera i stan.

Trevlig helg allihopa!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0