Väntan, längtan

Åh, hjälp vad sliten jag varit den här veckan. Så trött. Och det är hemska vädret piggar ju inte upp heller.

Förra helgen var jätterolig, lite långa dagar blev det och ingen sovmorgon. Men det var jättekul att komma iväg en sväng. Vädret var okej, men lite väl blåsigt och i skuggan var det inte alls varmt. Förutom att hänga på Solvalla hann vi inte med så mycket. Jag och Hanna var som jag skrev och fixade naglarna, fint, men mina blev kanske lite väl långa, nästa gång får de bli lite kortare. Sen åt vi gott, kollade på Schlager på lördagen såklart och ja det var väl det. Åkte hem mitt på dagen i måndags och jag hann hem och sova en stund innan jag skulle börja jobba.

Och jobbet, oj det har varit lite kaos i veckan, så många kunder. Vilket ju är bra, men man vill ju gärna hinna med. Det här är min sista jobbhelg innan sommaren, sen blir det inte förrän till hösten, så skönt.



Imorgon kommer mitt lilla A, åh gud som jag längtar! På grund av resan förra helgen så har jag inte träffat henne på en och en halv vecka. Saknar så galet mycket! Älskade lilla vännen, tänk om jag kunde förklara för henne hur mycket hon är för mig.

Jag går verkligen i väntans tider, vilken stund som helst (kanske det till och med redan hänt?!) så ska jag bli moster. Och som jag längtar efter det. Syster hade sin beräknade dag igår och jag hoppas hon slipper gå över så länge som jag gjorde. Men det verkar i alla fall som något kan vara på gång, hoppas!

Nu ska jag fixa mat tills N kommer hem. Sen borde jag verkligen ta tag i en massa saker här hemma, vika tvätt, städa mm. Lagom till mitt lilla yrväder kommer och gör allt ogjort.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0