Uppdaterat

Åh, det händer en massa kul saker som jag vill skriva om, men jag hinner ju aldrig!

Förra helgen var jag både jobb- och barnledig. Och det slutade konstigt nog med utgång både fredag och lördag. Men det var skoj att få dansa av sig lite. På lördagen var jag hos frisören. Färgade utväxten och fick en lång inpackning så håret blev hur mjukt och fint som helst. Sen när hon klippt så frågade hon ifall hon skulle locka det också, ifall att jag skulle gå ut på kvällen. Och lockar tackar jag absolut inte nej till. Det blev så fint så.

Förra veckan var fylld av kalas och midsommarfest och annat skoj, veckan liksom flög fram. Midsommar firade vi med N:s släkt då hans morbror hade 30års kalas. Väldigt kul var det, jag och N hade satt ihop en fem-kamp med lite annorlunda och roliga lekar. Det verkade uppskattat. A dansade kvällen och natten lång och blev aldrig trött. Inte ens i bilen hem utan hon somnade först när vi kom hem halv ett på natten. Men sen tog hon sovmorgon till halv elva dagen efter.

N jobbade på midsommardagen och då åkte jag och A till pappa/morfar och mina minsta syskon. När vi skulle åka frågade A vart vi skulle åka på fest. När jag sa att vi inte skulle på fest så blev hon lite arg och sa att hon ville åka på fest, haha. Men hon hade kul ändå och var ute och lekte med morfar medan vi andra umgicks i värmen inne.

Igår på förmiddagen var det strålande sol och jag sa till A att vi kunde gå ut på picknick senare, det har hon pratat om jättelänge att hon vill. Tyvärr försvann solen och ersattes av regnmoln. Men vi dukade upp picknicken på vardagsrumsgolvet iställlet och lika nöjd för det var lillhjärtat. Så söt hon är alltså, jag kan inte förstå det.

A var jätteledsen igår för att hon skulle åka ifrån mig. Hon var inte ledsen för att åka till pappa men ledsen för att lämna mig. Det var så hemskt. Försökte att prata om hur kul hon skulle ha hos pappa och att hon skulle träffa farmor och då blev hon glad, men minuten senare kom hon på att hon skulle åka ifrån mig och blev ledsen igen. I bilen borrade hon ner ansiktet i kragen på jackan så bara de ledsna hundvalpsögonen stack upp. Fy vad jag kände mig som världens sämsta mamma, det skar verkligen i hjärtat. Men jag tror hon glömde att va ledsen ganska fort när jag väl åkt. Lilla hjärtat mitt...

Idag firar jag och N ett år tillsammans. Underbart! Vi tänkte gå ut och äta när han slutat. Så jag ska ta och duscha och fixa mig lite tills dess.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0