Mån 1/11 -Bak- och städdag-

Idag har vi bakat och städat och bakat igen. Och städat lite till när A lekte i skafferiet och "råkade" hälla ut typ en halvliter mjöl över sig själv och golvet. Jättekul tyckte hon att det var och tog mjöl i händerna och slängde upp över huvudet som konfetti. Billigt torrschampo om inte annat.
Magnus kom hem tidigt idag och tog med A ut och lekte en stund efter lunch. Sen tog han och slipade det jag spacklat i A:s rum, så nu ska jag på med ett lager till. Det borde jag hinna nån kväll i veckan.


Kanelhjärtan. Det blev även en mjuk pepparkaka med lingon.

Imorgon är vi bortbjudna på middag och sen jobbar jag tisdag och onsdag. Men jag slutar faktiskt så tidigt som 18 båda dagarna.


Kakburken har jag målat och sedan fäste jag bokmärkena med decopagelim.

Nu ska jag sätta mig och kolla på tyg och tillbehör som jag ska beställa inför julen. Kul, kul!

/M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fint! Vad använde du för sorts färg?

2010-11-02 @ 21:03:24
Postat av: Siri

Burken vart ju verkligen superfin. Vad för färg har du använt? Vet att jag försökt måla plåtburk förr med sämre resultat.. :P

2010-11-02 @ 21:12:12
Postat av: Marja

Tack! Jag använde vanlig vit hobbylack. :)

2010-11-05 @ 15:41:31
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0