Ons 12/5 -Shoppinghelg-

I morse när jag till slut orkade öppna ögonen så stod en liten tjej i spjälsängen och vinkade till mig. Att jag inte dog vad söt hon var! Sen sov hon en stund till på min arm. Jag kunde inte somna (men armen gjorde det) så jag låg och filosoferade. Tittade på vår fina dotter och undrar hur någon kan bli så underbar som hon. Det är sådana tillfällen jag tänker tillbaka på de stunder som hon går mig på nerverna, hehe.

Helgen gick fint! Vi hade trevligt, men fy vad trött man blir av att gå i affärer, både i kropp och huvud. Vi handlade i alla fall en hel del. Tex. två skrivbord, två stolar till skrivborden, sängbord, grindar till trappan, en tv-bänk, ett klädskåp till Amanda, en massa stora plastlådor att förvara saker i nere i källaren. Och en massa smågrejer. Har säkert glömt något.
Detta var alltså på IKEA. Innan dess hade vi varit på Bauhaus och handlat lampor, växter, en slip-mus, en matta till Amanda (med en hopp-hage på) och billiga vita tapeter till hennes rum. Vi ska ha en fondvägg där också med en rätt dyr tapet så då fick det bli billigt på de andra väggarna.

I morgon är Magnus ledig så då ska vi försöka fixa lite här hemma. Måla taket i Amandas rum, sätta upp grindarna bland annat. Sen måste vi åka och handla mat också.

Har kämpat lite med att få skrutten att äta. Hon är mycket petig. Hon gillar IKEA:s köttbullar och potatis i alla fall. Igår gjorde jag kycklingfilé i ugnen och det tyckte hon mycket om. Hade kryddat med bland annat peppar, paprika, timjan, chili och vitlök. Mums tyckte Amanda!

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp i morgon.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0