Lör 10/4 -Promenader-

Igår tog jag och Amanda en lång promenad med farmor. Hon skulle nämligen gå och dela ut PRO-information så då hängde vi på. Annars var det en ganska lugn dag med lek och bus.

Idag struntade vi i att åka till stan som vi planerat, vi måste nämligen dit i morgon och det kändes onödigt att åka två dagar på raken. Istället blev det en promenad in till Krokom för att handla lite. På eftermiddagen har vi bara stökat här hemma. Gjorde en smarrig middag, grillat kött (inomhus), som jag marinerade i bland annat chili och ingefära, majskolvar, sallad med tomat och feta samt en kall sås på gräddfil, smaksatt med vitlök, sambal oelek och lite annat. Snart måste vi inviga grillen utomhus!

Efter maten satt jag ute en sväng i solen, skönt fast det var ganska sent så solen värmde inte så mycket.
På väg hem från affären förut flög en nässelfjäril förbi oss, är inte det ett vårtecken så säg?!

Tänkte gå ut en tur med stavarna men har lite skavsår, så jag får vänta och se ifall det är bättre i morgon. Annars går jag ändå.

Amanda är fortfarande vaken och far runt och jagar en boll här på golvet. Igår var hon vaken ända till klockan 22. Vet inte vad som hänt, men det måste vi ändra tillbaka. Mycket bättre att hon somnar klockan 20, så man får lite lugn att hinna varva ner innan man själv ska gå och lägga sig. Och dessutom vaknar hon samma tid på morgonen men blir lite gnälligare och tröttare under dagen.

Amanda gillar att dansa, när hon hör någon musik hon gillar så börjar hon digga direkt, gungar i hela kroppen. Om hon står upp gungar/hoppar hon och så brukar hon sätta upp ena handen i luften och vifta lite. Hennes favoritlåt är den från Telenor-reklamen, en ganska störig, ryckig låt. Hon blir alltid jätteglad när den är på tv. Hon är för söt vår lilla goding.

Well, jag ska försöka göra skrutten lite trött.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0