Lördag 5 juli

Jag vill shoppa! Hittade en superfin scarf på asos.com för ett tag sedan, kostade typ 100 spänn, men det kändes lite löjligt att beställa bara den, så jag väntade. Några dagar senare var den sänkt till 70. Har tänkt på den typ varje dag när jag valt kläder att "...om jag haft den där scarfen så..." så idag bestämde jag mig för att beställa den. Och ni kan ju gissa själva vad som hänt, självklart hade de slutat med den... Dumma mig, varför beställde jag den inte på en gång?
Har suttit och kollat i höstkatalogerna och hittat rätt mycket, men vill vänta tills jag fått alla innan jag bestämmer vad jag vill ha. Det var längesen jag ville handla kläder faktiskt, har mest varit sugen på inredningsprylar. Men innan flytten är klar känns ju det rätt meningslöst att köpa. Fast det är klart, hittar jag rätt grejer så... :)

Idag var vi och fikade på Pause med Peter och Veronica. Lagom mycket folk där för en gångs skull, gott fika och trevligt sällskap. Sen gick vi faktiskt till bolaget, hör och häpna! Jag har varit sugen på att prova den där nya X-cidern, så Magnus bestämde att vi skulle köpa en var, haha. Den var dock slut, så det blev ingen "supning" för oss. Sen gick vi hem, jag med fruktansvärda skavsår. Ska ge bort de där skorna till Irma... Det betyder också att jag måste köpa nya, hihi...

Två veckor kvar till semestern, kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar. Jobbet på sommaren utan ordinarie personal suger... Nästan så man längtar till hösten när allt återgår till det normala. Det är ju ändå ingen sommar rent vädermässigt.

Det är rätt drygt det här med fönsterbytena. Nu är det en vecka sedan de bytte våra och i måndags målade de. Men sen ska de byta alla andra fönster i hela huset innan de gör klart allt. Alltså plocka bort fönstren från balkongen, städa balkongen (hoppas iaf att de kommer göra det), sätta upp elementet och putsa fönstren. Lagom segt att vänta på det. Vill få sätta upp gardinerna och piffa i fönstren så det ser ut som nån bor här. Man blir ju galen av den här röran!

Känns som det blev ett irriterat inlägg, men det får ni ta. ;)

Kan berätta en sak som gjorde mig glad igår och det var att jag fick ett stort paket med böcker som jag beställde för ett tag sedan. Två kokböcker och en trädgårdsbok, roligt! Kanske man kan få lite matlagningslust igen. Och häromdan fick jag ett paket med ett par örhängen från Pilgrim, det var Marabou som hade nån kampanj, man skulle köpa nån mörk choklad och skicka in streckkoder så fick man dom. Eftersom jag inte gillar mörk choklad så fick Siri offra sig, tack så mycket! Man borde få paket varje dag, det blir så mycket roligare då.

/M

Kommentarer
Postat av: Lilla syster

Jaså? Ska jag få skor hade du tänkt? Trevligt, trevligt... Vore dock trevligt att få reda på vilka skor xP

2008-07-07 @ 15:36:39
Postat av: Marja

Du får se på lördag... ;)

2008-07-10 @ 19:32:23
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0