Julshopping del 2

Uppdatering....
I torsdags fyllde svämor år, vi, Martin och Ulrika tog med henne ut och åt kinamat, som hon älskar. Mycket trevligt vad det och kinamat är ju så gott.

Fredagen hände inget speciellt, var helslut efter mycket intensivt jobb torsdag-fredag. Kollade på idol och degade, somnade rätt tidigt.

Igår var vi på stan för att än en gång köpa julklappar. Vi köpte lördagsgodis och munskölj, inga klappar alls. Trist, men det är ju omöjligt att få någon shoppinglust i den här stan! Träffade Daniel och Ida, gick en sväng och sen skulle vi ta en fika. Proppfullt på alla fik, som vanligt, så tillslut hamnade vi på News. Inte så mysigt, men gott fika, mjölkchoklad och så delade vi på en chokladboll och en bit kladdkaka. Måste ju se till att mina fina former inte försvinner. ;)
När vi gick hem kom stormen, usch vad kallt och jävligt det var, då längtade vi efter sommaren.

Idag har vi faktiskt köpt två (!) julklappar, åkte upp på IXO-house där jag hittade en massa roliga strössel som jag köpte. De har även en jättefin plättstekpanna från Skeppshult där plättarna blir hjärtformade som jag har önskat mig i julklapp av pappa. Sen gick vi in på Barnens Hus, de borde döpa om det för vi är ju inga barn, har inga barn men vi gick runt där en väldigt långt tag. Det finns ju så mycket kul. Lego till exempel, det är ju så skoj. Och Barbies såklart. Vi köpte i alla fall två julklappar som jag redan skrivit och sen åkte vi hem.

Gjorde chokladmuffins med glasyr och testade några av mina nya strössel som dekoration. Siri och Erik kom förbi och provsmakade. De fick bra betyg.

  De vitrosa strösslet har polkagrissmak och de bruna kulorna smakar knäckchoklad

 Hjärtmuffins till våra pojkar

Gjorde älgstek till middag, fick receptet av min jobbarkompis Thomas. Det blev verkligen supergott!

Nu ska jag ladda för en ny jobbvecka. och nästa helg får jag julpynta!! Wiiee!

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Men ÅÅÅH, kan du inte posta några såna där muffinsar till Trollhättan?! Det såg ju bara SÅ smarrigt ut! :-)

2007-11-25 @ 21:32:16
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se
Postat av: helen

Men ro hit ett lass muffinsar!! Dra åt...
Fan va god dom sågut!!

2007-11-26 @ 07:26:46
URL: http://mittlivmedvinga.blogspot.com
Postat av: Marja

Det bästa var att jag "råkade" göra alldeles för mycket glasyr som jag nu måste smaksa med sked direkt ur bunken. Typiskt... ;)

2007-11-28 @ 09:35:20
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0