:/

Fy fan för livet ibland. Eller fy fan för döden rättare sagt. Människor ska inte behöva förlora sina älskade, små barn ska inte behöva förlora sin förälder.



Självklart kan vi inte leva för alltid, men tänk om vi kunde få dö när vi är gamla, fridfullt hemma i sängen. Inte unga människor på grund av någon hemsk sjukdom eller vad det nu kan vara.

En tjej som jag mötte i föräldragruppen när jag väntade A gick bort häromdagen på grund av cancer. Vi var och fikade nån gång, gick på Jamtli, hade babymassage och så. Jag skulle inte säga att vi kände varandra men var bekanta. Jättegullig tjej, alltid glad. Fick veta det i morse och jag har varit helt knäckt idag.
Hennes son fyller tre år i sommar.
Det är så sorgligt så det finns inte ord. Det värker i mitt hjärta när jag tänker på hennes familj.

Och här går jag och gnäller över att jag inte får sova och andra löjliga saker...

/M 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0