Tis 29/6 -Midsommarhelgen-

Vi hade en riktigt bra midsommarhelg! Först var vi i Kläppe på midsommarafton. Mys med familjen och massor av god mat. Sill är verkligen en ny favoriträtt hos mig, med färskpotatis såklart. Helst ska det vara den här sorten, den är så himla god. Senap är min favorit.


Amandas första midsommarkrans.


Mamma och dotter.

Midsommardagen spenderades i Torvalla hos Amandas farfar. Där bjöds det på mera sill (mmm) och sedan en riktigt smarrig huvudrätt och efterrätt. Åh, vad jag njuter av god mat, speciellt om jag slipper laga den själv. :) Och så trevligt sällskap såklart. En grej som var rolig var att Amanda som tidigare varit ganska blyg när vi hälsat på här blev lite mera hemma och kröp ut på egna äventyr. Lekte med faster Emma och jagade efter katten tex. Kul! Jag vill att hon ska känna sig hemma och trygg hos alla våra familjer.

Slutligen på söndan så var vi in till stan igen och hälsade på en liten Maja som föddes för tre veckor sedan. Åh, så liten och söt!! Man kan ju knappt förstå hur mycket som händer på ett år om man jämför en nyfödd med vilddjuret som vi har hos oss.
Supergott fika fick vi också.

Så en helg fylld med trevligt sällskap och massor av god mat och sötsaker. Inga promenader blev det heller så både gårdagens och dagens powerwalk har känts seg. Trötta ben och ond rygg. Men det ger väl med sig. Måste ta mig in till ICA nån dag och hämta mitt paket med träningskläder. Skorna jag har beställt är försenade men jag är inte förvånad, det brukar var så när man beställer från det stället.

Men nu är klockan sent, ska gå och lägga mig och se om jag kan somna i den här värmen. Extra mysigt när lilla värmeelementet kommer och kryper upp och gärna lägger sig på mig. Lätt att sova då. Under Magnus semester ska vi ta en ny runda i sporten "Få Amanda att sova i spjälsängen". Knappt två veckor kvar tills hans semester, det ska bli så härligt att vara hela familjen hela tiden!

Jo, men sängen var det.
Natti!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0