Stora julbaket

Oj, vilken kväll. Är helt slut, det var jobbigt att hålla reda på allt. Men kul hade vi som bara den. Det är konstigt hur kul man kan ha det med en lillasyster åt några halvt missbildade pepparkakor. :)

Här kommer lite smakprover:

 Det här blev senare chokladdoppade kolor med kokos på.

  Jäst deg som blev till  lussebullar med russin och mandelmassa.

   Många älgar och hjärtan blev det, men även Dilba (Eriks hund) blev avbildad. :)

Vi gjorde även vitchokladtryffel med clementin. Knäcken orkade vi aldrig med.

När vi var klara drack vi en mycket god blåbärsglögg som Siri hade med sig och sen fick jag ta tag i disken som välde ut över hela köket.



Nu ska jag gå och lägga mig, är väldans trött, brukar aldrig vara vaken så här sent och nu är det andra dagen på raken jag är det.

Sov gott allihopa!

/M


Kommentarer
Postat av: Charlotta

dom där lussebullarna såg himla smarriga ut hörredu! kan du inte skicka mig receptet? :-)

2007-12-02 @ 21:03:06
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0