Weekend i Gbg

Som ni vet så åkte jag till Göteborg i torsdags, träffade Magnus på centralen, vi låste in vår packning och sen gick vi ut på stan. Tog en fika på ett ställe som jag ej minns vad det heter, men jag var där en gång med min floristklass och fikade också. Gott men inte så himla billigt, en räkmacka och en liten cola, 91spänn. Så här såg vi ut under fikan (jag lite sliten efter resan, Magnus hur söt som helst):



Efter att vi gått på stan hur länge som helst så blev äntligen klockan sex och då skulle vi träffa Håkan och Maria på Hard Rock Café för en middag. Det var jättegod mat och kul att träffa dom, sen gick vi till Ullevi för fotbollsmatchen. Det var en vädligt bra match med mycket målchanser, den slutade 1-1, fast DIF var såklart bäst. ;) Som tur var satt vi under tak då det kom världens ösregn, har nog knappt sett så mycket regn någon gång förut. Efter matchen hämtade vi våra väskor på stationen och sen åkte vi hem till Håkan och Maria i Särö. Himla fint ställe, massor av fina hus, fast nog inte riktigt min prisklass. :)

Fredagen spenderade vi mest sovandes, vi var verkligen helt slut båda två. Fast på eftermiddagen kom Daniel och Ida (som var ute på slotts-semester) förbi och plockade upp oss och så åkte vi till Kungsbacka Outlett. Himla trevligt och vilken prisskillnad det är om man jämnför med här, tänker framför allt på byggmaterial och sånt. Köpte ett par nya träningsskor, det var verkligen behövligt, samt fyra assietter till min Höganäs-servis. Så nu har jag både assietter och tallrickar till åtta personer. Assitterna (det var 2:a sortering så man fick leta lite för att hitta fina) kostade 79:- istället för 129:- som dom brukar kosta. Det blir ju rätt stor skillnad om man köper många. När vi köper hus så ska vi åka dit igen, med en stor släpvagn och shoppa allt vi behöver. Längtar!  

På lördagen tog vi en sväng på lite köpcentrum och sen blev det såklart Liseberg. Håkan och Maria tog en sväng på stan medans vi åkte karuseller. Kan förstå om dom är lite less på Liseberg, alla som kommer och hälsar på vill väl dit antar jag. Vi hade i alla fall jättekul, fast det är så trist att stå i kö!

 
Här är vi i kön till Jukebox, en sådan som snurrar massor, som jag älskar och Magnus (och alla andra jag känner) avskyr. Tack älskling för att du åkte den med mig!

När vi åkte klart blev det lite obligatoriskt choklad-hjulsspelande, detta var vad vi kom hem med:



På söndagen tog vi en liten cykeltur och åt glass nere vid vattnet och sen var det dags att åka till Landvetter. Helgen var jättetrevlig och skön. Tack Håkan och Maria!

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Ååååh, jag hade kunnat åka Jukebox med dig hur många gånger som helst! Calle tokvägrar! Men jag tycker den är den bästa genom tiderna! :-D
Det låter som ni hade en helt underbar helg ju! :-)
Kram!

2007-08-21 @ 22:12:09
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0