Semestern, so far...

Oj, vad det är skönt att göra ingenting... Började veckan med att gå ut på tygjakt. Måste sy nya fodral till några kuddar jag har i soffan, men som vanligt i den här stan så hittar man inte det man tänkt. Köpte dock lite markisväv som jag ska ha till en solstol (själva sitsen är av tyg och nu ska det bli nytt där) samt till kuddarna till stolarna på balkongen. Köpte även lite tyg så jag kunde laga Magnus favoritmyspyjamasbyxor som var så slitna att de nästan föll i bitar. Så jag ägnade måndag eftermiddag åt att laga dom, blev himla bra faktiskt. Solstolen har jag inte gett mig på än, men med tanke på vädret gör det nog inget om jag väntar till nästa vår eller nåt. Sen har jag mest tagit det lugnt och gjort ingenting. Så småningom ska jag ge mig på all rensning jag skrev om innan semestern hade börjat... :) Måste ju få plats med alla nya kläder jag ska beställa.

I morgon ska jag hälsa på farmor. Magnus ska till Krokom och jobba och då ska jag hälsa på henne under tiden, det ska bli jättekul, har sett fram emot det hela veckan.

Var på stan idag (som vanligt känns det som), var less som bara den, väntade på Magnus som skulle klippa sig. Shoppade ett linne och ett diadem, diademen är mina bästa vänner nu när min lugg börjar bli lite väl lång, måste försöka klippa den snart. Men jag har lovat mig själv att aldrig göra om misstaget och försöka klippa den själv, även om det känns lockande när den hänger och irriterar i ögonen.

Varför kan man inte få det man önskar sig.....

Nu ska jag väcka Magnus som somnat på sängen, om jag vågar, han brukar ha ett hemskt humör när han somnat sådär. ;)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0