Lör 5/2 -Sliten-

Men åh, vad det sliter på mig att börja jobba så tidigt på mornarna. Sen gör ju inte all stress på jobbet det något bättre. Har somnat vid tv:n strax efter sju varje kväll den här veckan. Har även kännt av min astma ovanligt mycket. Men jag kanske vänjer mig att kliva upp tidigt snart. Och bara jag kommer in i mina nya arbetsuppgifter så blir det nog lite mindre stressigt. Hoppas jag.

Idag har vi haft en mysig dag här hemma. Tog en sväng på affären och köpte lördagsgodis, när vi kom hem stannade M och A ute och åkte pulka. Jag gick in och bakade. Efter en stund kom de in och vi åt lunch. Sen blev det lek och sovning på eftermiddagen. A har blivit rätt gnällig sen hon började på förskolan, ska hela tiden testa gränserna om och om igen. Men idag kom hennes gamla mysiga sida fram lite då och då, underbart! Tror att hon mest vill ha vår uppmärksamhet.
Efter middagen lyssnade vi på musik och dansade. Ja, jag och Magnus låg ju i lä jämfört med A, hon dansar verkligen hur mycket som helst. Hennes rytm och moves är bättre än jag någonsin varit i närheten av, hoppas hon fortsätter så!

Sen blev det såklart schlager också. Ja, jag vet inte vad jag ska säga om det. Men jag vet ju att när det har varit final om sisådär fjorton veckor eller hur länge dom nu drar ut på det i år så tycker jag alltid att låtarna är bättre. Då har man blivit hjärntvättat med dom och det är väl därför de har det här evighetssystemet.

Baket då? Jo, jag fick en skvätt kokosmjölk över när jag lagade mat häromdagen så jag gjorde en sockerkaka med det i (istället för mjölk), "bröade" även formen med kokosflingor. Kakan blev jättegod och supersaftig. Så det var ett bra test. Tänkte även baka kanelbullar men hade för lite socker hemma, så det blir en annan dag.

Om två veckor öppnar gymmet, det ska bli så kul!! Hoppas träningen gör mig piggare och underverk med min vansinnigt onda kropp.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0