Påskledigt

Jag är ensam hemma mest hela påsken. Det känns jättekonstigt att vara i huset utan mitt lilla A. Otroligt tomt.

Jobbade tolv timmar igår, sen gav jag upp, något trött. Kom ut från jobbet och möttes av ett spöregn. Var förbi syster och packade ihop mina grejer innan jag tog bussen hem. Var rätt blöt efter tvåkilometers-promenaden från busshållplatsen.

Idag lyckades jag somna om efter att ha vaknat vid sex först. Sov ända till halv tio! Sen tog jag det väldigt lugnt fram till tolv. Bestämde med farmor att jag skulle komma dit och äta på eftermiddagen.

Slipade och spacklade hallen. Slipa måste ju kanske vara det mest tråkiga som finns. I alla fall så ringde farmor vid tre och undrade var jag var för maten var ju klar nu. Så jag var tydligen försenad, fast vi inte bestämt någon tid. Där stod jag i blåstället, täckt av ett decimetertjockt lager slipdamm typ. Bara att skynda sig!

Det blev en snabb cykeltur och jag var helt slut när jag kom fram. Efter en välbehövd middag som såklart avslutades med farmors klassiska sockerkaka och faktiskt en kopp kaffe (!) och en massa prat så åkte jag till gymmet. Det var en kvinna där som precis kört ett varv Easyline så jag hängde på henne på andra varvet och hjälp, vad vi sporrade varandra. När jag skulle köra mitt andra varv själv var jag hur trött som helst. Men jag körde på rätt bra ändå och det var så jäkla skönt! Helt själv på gymmet med, inga snuskgubbar denna gång. Cykelturen hem var rätt jobbig, benen var som gelé.

Gick all in i badrummet efter jag duschat, krämer, skrubb, ansiktmask, nagellack, allt! Riktigt tjejigt och härligt! Och ingen som klagade för att jag ockuperade badrummet så länge, utan att förstå att jag faktiskt försökte göra mig fin för dens skull. Nu får jag göra mig fin för mig själv.

Imorgon tänkte jag måla tak. Sen är jag bjuden på brännboll och grillfest hos en kollega. Det ska bli riktigt kul! Men vad tusan ska jag ha på mig? Kanske måste ta en snabbrunda på stan i morgon och köpa något.

På söndagkväll kommer lilla hjärtat hem, så underbart det ska bli! Finaste, underbaraste lilla älsklingen!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0