Tors 9/9 -Röstlös-

Jag jobbade som ni vet igår. När jag kom hem hade Amanda redan somnat. Usch vad trist att inte få säga god natt till sitt barn.
Amanda och Magnus verkade ha haft en jättekul dag. De hade varit ute mest hela tiden och en massa folk på besök. Grannflickan som är sju år har blivit jätteförtjust i A och har varit här varje kväll den här veckan och lekt med henne.

I natt var vi med om något helt otroligt, vår lilla älskling sov hela natten i sin säng, det händer allt oftare men det fantastiska var att hon inte gnällde en enda gång. Hon sov till kvart i åtta. Själv vaknade jag kvart i sex när Magnus skulle åka och kunde inte riktigt hämta mig ifrån chocken att ha sovit sju timmar i sträck!

Jag tappade rösten igår och idag har jag försökt kurera mig. Honungsvatten med pressad citron och riven ingefära har gjort att jag i alla fall kan prata litegranna nu.

På eftermiddagen idag var vi ute. Grävde upp penséer ur trätunnan och grävde ner dom i marken i stället. Sen planterade vi ljung i tunnan tillsammans med murgrönan. Krattade löv och gräsklipp. Magnus kom hem och började slänga ut lastbilsflaket med grus som vi fick levererat i början på veckan. Amanda hon stod i svartvinbärsbuskarna och tog ett litet mellanmål. Underbar höstdag!

Lilla A somnade redan tio över sju ikväll men vaknade igen för en stund sedan. Jag ska nog ge henne något att äta och se om hon somnar om. Sen måste jag komma ihåg att hänga tvätt innan jag lägger mig.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0