Tors 23/9 -Gårdagen-

Igår var vi hos farmor hela dagen. Fick god lunch, panerad rödspätta med remouladsås och Amanda åt mängder. Kul för hon har ätit lite klent sen hon var sjuk. Sen blev det jordgubbar och såklart sockerkaka för oss vuxna. När vi gick på förmiddagen var det strålande sol men efter lunch började det att spöregna. Försökte vänta ut regnet men tillslut var det bara att gå. A var inte helt nöjd med att sitta i vagnen och absolut inte med regnskyddet som störde hennes synfält. Så hon satt hela vägen med huvudet utanför skyddet. Kom hem precis lagom till middagsstöket och vår man som hade slitit som ett djur ute i regnet. Vi har (hade) en lång "mur" av sådana stockar som legat på järnvägen, de där som innehåller en massa gifter och otrevligheter. Den muren hade Magnus rivit och flyttat alla stockarna från baksidan till framsidan. Duktig är han. Skönt att bli av med dom också, varken fina eller trevliga att ha. Så nu ska vi komma på vad vi ska ha i stället. Mur av sten? Sluttning med växter? Buskar? Sluttning med kullersten? Ja, det återstår att se vi har ju en rätt stor trädgård som ska planeras.

Hittills idag har vi inte gjort så mycket. Ätit frukost och duschat. Sen satte jag mig vid datorn för att uppdatera mig och A lekte. Efter en stund blev det tyst och då hade hon somnat i myshörnan. Hon sover än men borde vakna snart och då är det lunchdags.
Sen tror jag det kanske blir lite bak i eftermiddag. Fast jag har inte bestämt vad än, mufffins kanske? Banankaka vore också nåt eftersom vi har några bananer som börjar bli trista. Ja, vi får se helt enkelt.


50% mama, 50% papa, born i 2009. Sött kuddfodral från Zara Home som jag köpte till A på rea.

Åh, vad jag börjar längta till jul! Om några veckor borde alla julinredningsmagasin börja komma, I love!!


Jag älskar den här fina filten som A har som överkast, från Mio kommer den.

Nu har Amanda vaknat, jag frågade om hon sovit gott och då log hon och nickade. :)
Så, lunchdags!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0