Sön 5/9 -Kalas-

Vi tog en omväg till kalaset via Krokomsporten och köpte ett par höstskor till Amanda. Det blev ett par från Pax som jag har hört ska vara ett bra märke och de är inte så vansinnigt dyra som många andra märken som rekommenderas. Det skulle kännas konstigt att lägga typ 600 och mer för ett par höstskor till Amanda när jag lägger kanske 300 på skor till mig själv. Och de använder jag ändå tills de är utslitna.
Nu ska vi bara få lilla damen att vilja ha skorna på sig. Än så länge är det bara hennes små ballerinasandaler som gäller. Men de väger ju ingenting så det är väl därför. Det är väl bara att testa och testa igen.

Kalaset var som barnkalas brukar, livligt! :) Gott fika! Alltså jag har en (okej kanske någon fler) svaghet och det är chokladbollar. Tusan jag skulle kunna äta nästan hur många som helst tror jag.
Vad var det i paktetet då? Jo, unge herrn gillar att bygga pussel så då beställde vi ett pussel med ett foto av honom på. 

När vi kom hem var vi ute fram till middagen, krattade lite och fixade. Amanda ville ut och gå, hon stannar inte på vår gård många sekunder, hon vill gå till grannarna eller utforska området. Med en spade i var hand traskar hon iväg.

I morgon har vi inte så mycket planerat. Måste kolla om mina jobbkläder passar och stryka skjortan. Sen jobbar jag tisdag och onsdag denna veckan. Det är lite blandade känslor inför det, jag kommer i alla fall längta som bara den efter Amanda. Men herre gud vad SKÖNT det ska bli att slippa plocka upp efter att hon har dragit fram sjuhundrafemtioelvamiljoner gånger om dagen! Ha så skoj Magnus! :D

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0