Sön 2/5 -Bergsbestigning...-

...är en ny hobby för Amanda. Eller i alla fall trappbestigning, hon klättrade upp för hela trappan idag. Fast vi tog en paus vid fönstret. Det är i perfekt höjd för att Amanda ska kunna stå och kolla ut. Men alltså, duktigt att vara nio månader och klättra sådär. Självklart gick jag bakom och såg så hon inte ramlade.

Vi försökte ge Amanda spagetti och köttfärssås till middag, alltså en sådan barnmatsburk, men hon vägrade. Istället fick hon samma mat som oss, mackaroner och pastasås. Det tyckte hon var jättegott! Mackaronerna åt hon själv och så gav jag henne sås med sked. Sen åt hon ett helt gäng broccolibuketter också. Så nu blir det till att försöka laga lite barnvänlig mat, för de där burkarna verkar hon inte vilja ha mer.

Idag har jag sytt och grejat på eftermiddag, jätteroligt!
Måste till nån bygghandel och köpa lite rundstav och sånt till gardinerna jag ska sy. Vill fixa det snart så det blir lite hemtrevligare. Och så vore det skönt att kunna sila bort lite solljus.

Snart är det dags att bada Amanda, hoppas det går lika bra som förra veckan.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0