Lör 15/5 -Röj & fix-


Plättar i luften på mitt sängbord

Vi har röjt och fixat och piffat här hemma de senaste dagarna. Tog en rejäl runda i källaren idag och sen var Magnus ute i boden och grejade också. Har lånat släp av grannen så det har han börjat lasta med grejer som ska till tippen.
Jag har sytt gardiner till matsalen. Å, vad trevligt det ser ut med gardiner måste jag säga. Sen har vi städat bort en massa rat som legat framme, så nu ser det faktiskt helt okej ut. Om man inte vänder huvudet mot vardagsrummet vill säga... ;)


Att fota mot fönster är inte riktigt min grej. Men så här ser gardinen ut. Har även nya blommor och krukor. Och en härlig leråker utanför. :)

Vi har även gjort en liten hög med sådant som ska säljas. Bland annat två hatthyllor, en vanlig hylla, dvd med karaoke, webbcamera och headset. Vi får väl se när det blir av...

I morgon blir det mer röja. Och så _ska_ jag måla taket i Amandas rum, jag har i alla fall kommit så långt att jag har spacklat lite skador där idag.
Hoppas vi kan vara ute mycket om det är lika skönt väder som idag (förutom störtskuren på eftermiddagen). Tyvärr är det ju så svårt att vara ute med Amanda nu, om man inte går med vagnen. Det går ju inte att få henne att sitta stilla på en filt precis, utan hon vill ju vara överallt och krypa. Inte så praktiskt, speciellt när det har regnat så mycket, gräsmattan är ju dyngsur. Jaja, det är väl ett i-landsproblem...

Nu ska jag försöka få Amanda att sova, så här sent brukar hon verkligen inte vara uppe.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0