27/5 -Sopigt-

Klockan halv två i natt vaknade Amanda. Så då gick vi upp och bytte blöja och satte på pyjamasen. Sen fick hon ligga hos mig och somnade efter kanske en halvtimme. Vaknade vid sex men somnade sedan om till halv åtta. Jag däremot sover så dåligt. Får liksom ingen ro, är helt stressad över saker som borde göras, saker jag vill göra och det här "hemmet" som ser helt fördjävligt ut i de flesta rummen. Hur gör man för att slappna av och låta saker ta tid? Ja, jag vet inte...

Ikväll åker nog pyjamasen på direkt efter middagen, ifall hon somnar lika tidigt idag.

Åh. Igår när jag höll på med maten så ställde jag ut en soppåse på bron. Hade inte tid att sätta på skorna och gå ut och lägga den i tunnan. Prioriterade att få mat i en hungrig liten tjej. Sen glömde jag givetvis bort påsen. Nu för en stund sedan såg jag en kråka som jagade en skata här utanför. Skatan hade något stort, vitt i munnen. Vad är det tänkte jag en halv sekund, innan jag kom på. Helvete! Sopor över hela bron. Dessutom hade det såklart regnat så det var en härlig röra att ta reda på. Blä. Nästa gång får Amanda vänta en halv minut extra på maten...

Åh, vad jag ser fram emot i morgon. Det ska bli så skönt att vara lite själv. Känner verkligen att jag behöver ladda mina batterier.

Längtar till Magnus kommer hem också, det är inte så länge kvar, han borde komma strax efter fyra.

Nu ska jag plocka ur och i diskmaskinen innan Amanda vaknar.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0