Mån 15/3 -Uppdatering-

Jag fick en hemsk mjölkstockning i fredags, men hög feber, frossa och smärtande kropp som följd. Usch! Försökte amma bort problemet men Amanda blev arg för att det gick för trögt så hon bet mig hur många gånger som helst. Sen började hon bita på det "friska" bröstet också och då fick jag nog. Orkar inte grina mig igenom fler amningar så sen natten mot söndag har jag pumpat ur och gett på flaska i stället.
Och sen dess så har Amanda ätit vanlig mat som aldrig förr, hon har varit lite strulig med den på sista tiden. Hon har även sovit i spjälsängen hela natten inatt. Hon åt två gånger, vilket är mindre än vanligt. I morse när jag var uppe och pumpade ur så hängde jag upp en mörk filt för fönstret och då sov hon ända till klockan sju, trevligt! Sömn och mat har fungerat jättebra under dagen så det känns superbra!
Bröstet gör fortfarande ont men det släpper väl förhoppningvis snart.

Amanda äter även middag nu, så gröt morgon och kväll samt puré lunch och middag. Idag har hon bara druckit bröstmjölk när hon vaknade och nu på eftermiddagen innan hon skulle sova. Även så har tand nummer sex kommit fram, det är den sista av framtänderna, den andra där nere.

Nu tänkte jag ta med Amanda ut på lite pulkaåkning innan middagen. Magnus köpte nämligen en pulka till henne i lördags som vi inte har testat än. :)

/M

Kommentarer
Postat av: Siri

:/ Lät ju lite mindre skönt det där! Hoppas det ordnar sig och att det flyter på med ätandet och sovandet för lilltösen också!

2010-03-15 @ 19:40:18
URL: http://siriamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0