Tors 29/7 -Rödvit-

Idag har jag målat sista lagret, så skönt! Målade även lite extra runt bron där färgen skavts av när man slagit i med skorna. Vilken skillnad det blev! Så nu är jag sugen på att måla hela "räcket" runt bron också. Framförallt skulle jag vilja måla över de svarta detaljerna och få de vita. Det kommer att bli så fint. Längtar som bara den tills fönstren blir bytta och vi får vitt runt dem. Det ser liksom lite dystert ut med rött hus med svarta detaljer. Rött med vita däremot är klassiskt och fint!

Har rensat lite bland grejer vi ej ska ha kvar. Trodde jag hade gömt Magnus Lasse Åberg-ölglas så väl att han inte skulle hitta dom, men tyvärr. Så nu står de i vintrinskåpet och skrattar åt mig... Jag får väl ge mig på den punkten, tillfälligt i alla fall. ;)
Tänkte jag skulle kontakta nån Loppisägare som kan komma och hämta alla grejerna och lämna lite pengar till oss!

I morgon ska vi kanske åka in till stan och kolla in Stråket, men det beror på vädret och om vi känner för att brotta oss fram med barnvagnen bland alla sega människor som absolut måste gå i vägen för mig i värsta snigeltempot, grr. Blir lite irriterad bara jag tänker på det, haha!

Nu, sängen! Både jag och Magnus har förflyttat våra sovtider rejält nu under semestern. I morse fick han sovmorgon och sov nästan till klockan tio! Så länge har han nog inte sovit en enda gång under den tiden vi har varit tillsammans.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0