Tors 15/7 -Bakning och grävning-

Tog och bakade ett gäng kanelbullar. Det var nog första gången någonsin som jag var i närheten av att få till lika många bullar som det står att det ska bli i receptet. Ungefär som när man gör chokladbollar och det står att det ska bli 40 st. Jag brukar få till ungefär 10. Sen om det beror på att jag gör väldigt stora bollar eller att jag smakar mycket på smeten är en annan historia.
Hur som helst, bullarna blev rätt goda och ligger nu i frysen och väntar på kalasgästerna.

Magnus var ute och fixade, ni vet ju vid det här laget med vad. Men snart är det klart, det ska då bara på ett lager med grus. Alltså, jag kikar ju på mängder av inredningsbloggar och inspireras. Och nu på slutet har jag blivit helt kär i grus! På uppfarter och i gångar, i tjocka lager. Med kantsten runt eller direkt mot gräset. Så himla fint!

Jag har äntligen fixat min rabatt också! Vad segt det är att gräva bort gräs, men bra också för det gräset ska vi lägga där vi grävt för jordvärmen intill huset. Det fattas nämligen gräs på en plätt där. Tänk så miljövänligt! Tillbaka till rabatten. Det ska bli spännande att se hur resultatet blir, det var flera av de växterna jag haft inte som inte har kommit upp något ännu. Men rötterna såg fina ut så jag grävde ner dom i alla fall, så får vi väl se då om de tar sig. I morgon ska Magnus få lista ut hur vi ska sätta upp växtstödet som rosorna ska klättra på. Och så ska vi köpa fina stenar, helst kullersten och lägga runt kanten på rabatten. Snyggt! Bilder kommer så småningom.

Vi invigde vår grill idag, verkligen på tiden. Åh, så gott det är med grillat! Fläskfilé, majskolvar, halloumiost, bea och sallad. Mmm, bra torsdagsmat!

Min rygg tycker inte om mig! Vaknade igår med en hemsk värk i svanken. Har haft galet ont sedan dess. Fast det lättade lite mitt på dagen idag, men efter mitt rabattgrävande så kom det såklart tillbaka. Hittade en burk liniment som jag smetade på (inte hela burken...). Åh, jag älskar doften! Ska nog smörja lite mera innan jag lägger mig, fast då kanske inte Amanda och Magnus vill sova med mig...

Well, nu kallar sängen!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0