Söndag 11/7 -Leka häst-

Jag har ju glömt att skriva om Amandas nya favoritlek. Så fort man sitter eller ligger på golvet, eller sitter i trappan så kommer hon och försöker klättra upp på ens rygg. Då vill hon att man ska springa runt med henne på ryggen och leka häst. Hon skrattar hela tiden. Till och med när jag låg på golvet fast på sidan så ställde hon sig bakom mig och puttade på mig tills jag la mig på mage så att hon kunde sätta sig på min rygg. :)

Gårdagen var trevlig! Kul att se alla men skumt. De var som annorlunda men ändå som vanligt. Väldigt konstigt. Men jag avvek tidigt då vi skulle hem så inte Amandas kvällsrutiner blev allt för konstiga.

Idag har vi haft besök av Magnus barndomskompis Stefan. Stackarn fick komma hit och hjälpa Magnus att gräva upp buskar i trädgården. Jag och Amanda satt och tittade på, lekte, blåste såpbubblor. Fika på eftermiddagen och sen blev det regn så då var vi inne.
Efter middagen gick Magnus ut och beskar några buskar och rensade ogräs, han har blivit en hejare på det min man! Och snyggt blir det!

I morgon ska Magnus jobba lite, fast han har semester. Men sen så blir det ledigt! Fast massor av jobb hemma istället då. Men lite lugn och ro ska han få, om myrorna i brallan kan hålla sig borta. ;)

Sen ska vi handla mat, jord och gödsel i morgon också. Och hälsa på i Torvalla då några släktingar till Magnus kommer dit från södra delarna av landet.

Nu ska jag lägga mig och kolla på fotbollen...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0