Fre 9/7 -Det går framåt-

Vi har precis firat in Magnus semester med lite glass!

Igår var det barnkalas när Emilia fyllde ett år. Smarrig tårta och övrigt fika. Jag har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha på Amandas kalas men jag har en del förslag. Vi hade köpt en tröja till Emilia som det står hennes namn på, tryckt som ett halsband (Carrie-halsbandet för er som sett SATC). Mycket söt, har även köpt en till Amanda som hon ska få när hon fyller år.

Idag har mamma varit och hälsat på. Jag tog Amanda i bärselen när vi gick för att möta henne vid bussen. Det var första gången sedan i vintras som vi använde den. Men hon verkade gilla det, säkert för att hon kom högre upp och såg mer. Och så är det ju så mysigt! Det blev lite lek och bus en stund och sen gick mamma ut med Amanda i vagnen medans jag lagade lunch. Efter vi hade ätit gick vi ut och satt i det fina vädret hela eftermiddagen. Amanda gav sig ut på upptäcksfärder som blev längre och längre. Nyfiken är bara förnamnet på denna lilla dam.

Åh, igår när vi kom hem så började Amanda att gå flera steg. Hon har fortsatt med det idag också. Hon står utan att hålla i sig mest hela tiden och nu vet hon om det. Förut stod hon bara själv när hon glömde att hålla sig fast. Så utvecklingen går framåt. :)

Imorgon ska jag på kalas i Hallen, vi har återträff, 10 år sedan vi slutade nian. Ärligt talat så känns det som hundra år sedan, tänk vad mycket som har hänt sedan dess och hur mycket jag (och säkert alla andra) har förändrats. Men det ska bli kul och spännande att ses igen. Under tiden får Magnus och Amanda hälsa på hos pappa, det skulle visst bli grillning där.

Nu ska jag bädda nytt i sängen. Ha en fin helg!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0