Tors 28/1 -Det tar på krafterna...-

...att fara runt som en vilde på golvet hela dagarna för plötsligt har Amanda börjat sova som aldrig förr. Två gånger åt hon i natt, hon gnällde några fler gånger men då strök jag henne på ryggen tills hon somnade om. Vid sju var vi upp och bytte blöja och ammade och sen somnade hon igen. Vi brukar kliva upp runt åtta och jag kände mig rätt pigg så jag bestämde mig för att inte sova mer, med risk för att bli superseg när Amanda väl vaknade. Så jag låg och drog mig, funderade, tittade på sötnosen när hon sov. Till slut blev jag less, klev upp och satte mig vid tv:n. Inte förrän klockan nio vaknade lillskrutten. Var ner och åt frukost, sen lekte vi en stund innan det var matdags och förmiddagstupplur (lite sen pga sovmorgonen). Amanda somnade och jag gick ner och satte igång datorn. Hon sov och sov. När hon sovit i en timme och en kvart så gick jag för att kika till henne och då vaknade hon. La mig på sängen och pratade en stund, mysigt! Sen klev vi upp och bytte om från pyjamas och nu ligger hon på golvet här bredvid och far runt.

Jag mår bättre i magen, men för säkerhetsskull och för att det är så gott så dricker jag en massa blåbärssoppa idag med. :) Nu är det nog dags för lunch, gårdagens middagsrester, sallad med bulgur och kycklingkassler och vitlöksdressing på. MUMS!

Sen blir det nog en promenad, om det inte är för kallt, har inte kollat termometern.

Men först blir det blöjbyte, det sprakar som bara den från min lilla tjej. Säkert klädbyte också, finns det några blöjor som håller tätt?!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0