Tisdag 19 januari -Andra tanden...-

...ser ut att vara på väg ut också, bredvid den första. Så det är väl bara att ställa in sig på att det blir en del gnäll framöver. Men jag vet ju själv hur mycket jag klagar när mina visdomständer växer så det är ju förståeligt om hon blir på lite dåligt humör.

Igår sov hon nästan tre timmar i vagnen! Helt otroligt! Men kunde jag slappna av för det? Icke! Under de ca två timmar som hon sov ute på gården så var jag ut ca 20 gånger och kollade till henne.

Efter hon vaknat körde hon "upp-på-tå-övningen" hela kvällen, förstår inte hur hon orkar, var får hon styrkan ifrån? Är det dopingpreparat i bröstmjölken? Träningstokiga morfar var mycket imponerad av henne i alla fall. :D

Hade tänkt ta en promenad i eftermiddag men en viss gnällig tjej höll på att göra mig gaaalen förut så det blev till att packa ner henne i vagnen och gå ut direkt. Blev runt tre kilometer idag, men jobbigt då det är uppför hela vägen hem. Skönt väder i dag, åtta minus, vindstilla (!) och lite sol som tittade fram bakom molnen. Amanda ligger ute och sover fortfarande och jag hoppas hon tar en rejäl tupplur idag med.

Nu ska jag nog fixa lunch, tror jag ska ta lite rester och göra en omelett med en sallad till.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0