Mån 8/2 -Helgen som var-

Vi kom upp i rätt bra tid i lördags morse så vi kom iväg någon gång. Det är inte alltid det lättaste. Började med att plocka upp Siri, sen åkte vi till Barnens Hus. Planen var att titta på en ny bilstol till Amanda. Och det slutade med att vi köpte en också, efter flera provsittningar blev det en Maxi-Cosi. Sen hittade jag fårskinn som var 2:a sortering och lite billigare, så jag köpte en sånt. Har ju ett jättefint i liggvagnen, men när vi ska byta till sittdelen snart så vill jag inte skära hål i det för selen. Så det fina får hon ha och gosa med på någon annan plats. Två böcker fick följa med också, en i tyg med djur i och en i plast med Bamse. Bit- och sugvänliga.
Sen kunde inte Siri hålla sig utan köpte en klassisk Brio-skallra, fast en helt rosa (chock!). :) Ja, hon köpte den till Amanda kan jag tillägga...

Sen åkte vi till pappas jobb och kollade ut duschset, blandare och tvättställsblandare till badrummet. Efter det for vi till huset. Fixade lite småprylar innan vi åkte in till stan igen, handlade middag och åkte till Kläppe. Det blev vegetariska tortillas till middag, gott, enkelt och alla kan ta vad de själv tycker är gott. På kvällen kikade vi på Melodifestivalen, var det inte extra dåliga låtar den här gången?
Vid nio ammade jag Amanda och sen nattade Magnus henne så jag kunde umgås lite med Siri. Trevligt!

Igår vaknade Amanda klockan sex och tyckte att det var morgon då. Slutade med att hela familjen var uppe före halv åtta. Vi umgicks, åt blåbärspaj (testade Ekströms nya, mycket god!), jag gjorde en sats broccolipuré och frös in i isbitsformar. Efter att Magnus och Siri åkt så sov både jag och en mycket trött Amanda.

Idag vaknade skrutten i normal tid, det vill säga klockan åtta. Skönt, då vet jag att dagen oftast blir rätt bra vad gäller sömnen och gnället. Vid kvart över tio somnade hon igen som en stock och då brukar hon sova en timme och en kvart. Idag får vi nog ta oss ut en sväng, just nu skiner solen och det ser fint ut!
Men först blir det lunch, broccoli för Amanda och tortilla-rester för mig, mums!

Pappa tror att vi kan flytta till helgen!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0