Lör 27/2 -Kära grannar-

Jag tog en datorfri dag igår, det var rätt skönt. Mamma kom och hälsade på och det var jättemysigt!
Amanda hade lite svårt med sömnen igår också så när mamma åkt gick vi ut på en promenad, klockan var väl runt halv fem då. Det var ju faktiskt normalt väder för en gångs skull den här vintern. När vi kom tillbaka hem och Amanda just somnat så ställde jag henne ute och började skotta snö. Men tror ni inte att våra kära grannar började köra skoter som några idioter fram och tillbaka, grr vad irriterad jag blev. Okej om de åker förbi för att åka till nån skoterled eller nåt, men när de kör fram och tillbaka på tomten och vägen i ett villaområde. Dessutom såg de ju att vagnen stod ute och eftersom de har flera barn själva borde de väl kunna räkna ut med arslet att barn vaknar av det oväsendet. Jaja, jag har aldrig ens pratat med folket i fråga, så jag vet inte vad det är för typer.
På kvällen kom Magnus hem!

Tidig morgon blev det idag, som oftast alltså. Men det är bra att komma upp i tid, så man får något gjort. Idag ska vi spackla lite, sätta upp en tavellist, städa köksskåpen och sätta in inredningen där. När spacklet torkat blir det målning och så får jag väl äntligen börja packa upp köksgrejerna. Borde verkligen städa lilla toaletten också, där har alla gått in och ut med ytterskor och det är skitigt och äckligt där.

Ja, vi har lite att göra, så bäst vi sätter igång!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0