Fre 5/2 -Fullkornsdinkel-

Jajamen, det blev tunnpannkisar i går, men för att inte avvika helt från mitt lite nyttigare jag så använde jag fullkornsdinkelmjöl i stället för vetemjöl. Nästan lika gott men något mer svårstekt. Jag förvånar mig själv...

Idag är det ett år sedan vi var på ultraljud och kikade på Amanda för första gången. Känns som hundra år sedan ungefär. Och helt overkligt att den där suddiga. svartvita grejen på skärmen som såg lite utomjordingsaktig ut skulle vara vår lilla söta tjej, haha. Minns hur besviken jag var att hon inte kunde säga vilket kön det var på bebisen. Magnus var ju säker på att det var "lillan" och jag lutade lite åt det också. Hon "-Hittade ingen snopp och ingen pung men de kunde vara dolda bakom navelsträngen, så hon kunde inte säga säkert att det var en flicka". Ja, så nyfiken jag var, men det var bara att vänta. Lång väntan blev det, men det var det ju värt!

Vi hade lite snöstorm förut, men den verkar över nu, så då blir det kanske en promenad senare ändå.

I morgon blir det fix i huset, Siri ska hänga med och springa efter busbebisen så jag och Magnus får något gjort. Sen ska vi hitta på någon god middag då pappa ska iväg på jobbmiddag. Hm, vi får se vad vi kan hitta på som duger åt allihopa. Vissa är nämligen lite kräsna här i familjen, utan att nämna några namn... ;P

Åh, jag är så sugen på att åka iväg någonstans. En liten resa, eller bara en hotellnatt. Så kom jag att tänka på hur det skulle vara att flyga eller åka tåg med Amanda. Hahaha. Alltså hon skulle ju fara runt överallt. Klättra på de andra passagerarna, hälla ut deras kaffe, äta på stolarna. Vi skulle bli portade från både SAS och SJ direkt, hehe.

Igår när vi ringde Magnus för att säga godnatt så kröp hon upp på mig och la sig tvärs över min hals, knäppgök. Är det normalt att så små barn håller på så här?
Men hon har några få stunder per dag som hon är lugn och då är hon så go. När hon är lite trött, då brukar vi ibland sätta oss i pappas vilofåtölj och mysa, de stunderna njuter jag av, för man vet aldrig hur länge de varar. Rätt som det är hittar hon lite energi och då är det full fart igen. Men det är härligt det med!

I eftermiddag kommer Magnus! Lycka!

/M

Kommentarer
Postat av: blommigatjejen från FL

åh det är jag så sugen på att testa dinkelpannkaka.

wilmer han kryper men står hellre...han drar sig upp mot soffkanten o ramlar rätt fort helvild är han...man får passa mycket så han inte slår sig han föddes 17 juli när föddes din knodd?

2010-02-05 @ 12:56:20
URL: http://annelimedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0