Sön 29/8 -Sylt-

Idag har jag varit ute i trädgården och plockat bär, ett kilo hallon och ett halv kilo rödvinbär. Sen skickade jag Magnus att köpa syltsocker och så kokade jag sylt. Hade i lite vanilj också. Blev väldigt god! Vinbären gjorde att det blev en fräsch smak. Det var första gången som jag kokat sylt faktiskt.

Annars har vi inte gjort så mycket idag, Amanda har roat oss som vanligt. Det är så kul att se hur hon tar efter sånt som vi gör. Idag tex så tog hon upp min mobil satte den mot sin hals och sa:
"Jaaaa"
tyst en stund
"Vaaaurrrauurr"
"HAHAHAHAHA"
tyst en stund
"Jaaa rrääuurrää"
tittar på mig
"HAHAHA"

Jag undrar just vem hon pratade med.

Andra grejer hon härmar är tex när jag skrapat vatten i duschen så går hon dit, tar skrapan och skrapar hon med. Hon kommer med min hårborste och ska borsta mitt hår som hon sett att jag gör. När hon får tag på tv-dosan sträcker hon armen mot tv:n och trycker på knapparna (och hittar inställningar som vi inte visste fanns). På kvällen när jag ligger och tittar på tv så brukar hon gå in i sovrummet och hämta mina tofflor till mig. Hon är bara för go vår lilla tjej.

I morgon är det ny vecka igen, min sista som helt "ledig", sen är det dags för jobb igen. Så jag ska försöka njuta ordentligt!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0