Tis 6/4 -Vår på g?-

Nu är påsken slut, pyntet åkte bort igår. Nu väntar vi på sommaren. Känns ju faktiskt som det är vår på gång, även om det säkert kommer några bakslag till innan vintern ger upp. Solen strålar just nu och jag skulle vilja gå ut och sätta mig i en solstol. Men vad ska jag göra med Amanda då? Jag tvivlar på att hon skulle tycka att det vore kul att sitta still. Och jag vill ju inte att hon ska krypa runt i smältande snö/lera. Men vi kanske går ut med vagnen i alla fall. Beror på när Magnus kommer hem för då ska vi åka och handla. Ja, nog svamlat om det.

Amanda är en riktig liten bustjej och när hon hittar på något bus blir hon helt till sig och fnittrar och skrattar som bara den. Hon är så kul. Det är ofta hon kryper in i ett annat rum och så hörs lite fnitter, sen tittar hon fram bakom ett hörn eller bakom sängen eller något. Sen drar hon bort huvudet och så tittar hon fram igen och skrattar. Alltså hennes sätt att leka tittut. :)
Igår tog hon ett steg utan att hålla i sig också, men hon är lite för feg än så länge.

Det har inte blivit någon mer nattmat sedan natten mot torsdag, så vi kan väl säga att hon har slutat äta på natten nu? Skönt! Hon får en liten skvätt bröstmjölk i flaska på morgonen, men snart finns det nog inget kvar att pumpa. Vi har försökt att ge henne välling några gånger, men det tycker hon verkligen inte om, så jag vet inte vad vi ska hitta på till henne. Lite segt att kliva upp och göra frukost redan klockan sex.


Här är vår lilla tjej på julafton, första gången hon fick äta gröt. Sötast!

Idag är det förresten slut på onyttigheter för mig (igen). Blä, vad mycket äckligt jag stoppat i mig på slutet. Jag har inte förbjudit mig själv att äta något, för det tror jag inte är någon bra taktik. Men jag ska i alla fall hålla mig borta från sötsaker och sånt på vardagarna, om det inte är något alldeles speciellt som ska firas.

Nu ska jag busa med Amanda och vänta på att Magnus kommer hem.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0