Tis 27/4 -Nya matupplevelser-

Igår var vi på BVC och nu hade minsann Amanda gått upp 450gram sedan sist, duktig tjej! Så hon väger precis över 8 kg nu.

Hon har fått smaka på mackor nu, men mjukost på. Det är nöm, nöm! Åh, vad hon smaskar och smetar. Godast är ju såklart mjukosten, vi har den med rökt renkött i. Hon tar mackan och så drar hon av osten med fingret och stoppar in i munnen, mums! Bra bordsskick också... :)
Igår åt jag och Magnus plättar, då fick Amanda en plätt med mangopuré på, det var verkligen supergott tyckte hon. Vi testar att ge henne endel andra grejer nu, förutom puré och gröt. Och hon verkar gilla det mesta. Det verkar även som hon äntligen kan äta puréer med lite bitar i, innan har hon vägrat om de inte varit helt släta. Det vi är väldigt hårda på är att hon inte får äta något med socker i och det ska vi försöka hålla så länge som möjligt.

Igår efter BVC var vi till stan, handlade mat och var på Lillänge. Magnus hade lite jobb att fixa på Coop så då gick jag och Amanda i affärer. Vi köpte ett par jeans till mig och en solhatt till henne.

Jag tror att lillskrutt är lite sjuk, hon vaknade av hosta i natt och var jätteledsen. Sen har hon hostat lite då och då samt att hon sväljer mycket, som att hon har ont i halsen typ. Fast annars verkar hon pigg och glad som vanligt. När hon skulle sova nu på förmiddagen kröp hon upp i min famn och somnade där, så mysigt!
Nu ska jag kolla tempen på Amanda och sen är det lunchdags. Eventuellt blir det en promenad in till Krokom sen och hämta tyg-paketet. Och ikväll kommer Magnus chef på middag.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0