Tisdag 6 oktober

Efter att ha hyllat lillskrutten så mycket härom dagen fick jag såklart igen i går då hon var en riktig liten plåga. Hon tog ordet gnällig till en ny nivå. Ojoj, det krävdes många djupa andetag av mig för att orka med. Det som strular till det är nog hennes sömn på dagtid, vi hade ju fått bra rutiner när hon sov i sin egen säng på dagarna och det var relativt lätt att få henne att somna. När vi skulle ha visningar på lägenheten så bar vi dock upp alla bebisprylar i förrådet, inklusive spjälsängen. Så när lillan skulle sova så blev det i vår säng och där sover hon inte så bra ensam, det är väl för stort, försökte att bulla upp täcken och kuddar runt henne så det skulle bli ombonat med mest sov hon bara en liten stund. Om jag låg bredvid gick det dock bra. I söndags plockade vi ner sängen och de andra grejerna igen, men nu är det nästan omöjligt att få henne att somna där. Och inte går det att vagga henne till sömns längre heller. Ja, ja det är väl bara att kämpa på. Har hon lärt sig en gång så lär hon sig väl igen. Gårdagens höjdpunkt var i alla fall att _jag_ fick henne att skratta litegrann, pruttade henne på magen och då fick hon mitt hår i ansiktet så det killade, hihihi sa hon. Hahaha, det är så sött! Och sen sov hon hela natten i natt, underbart!

Igår skrev vi kontrakt på lägenheten och fick handpenningen, känns skönt!

Nu ska jag försöka få skrutt att somna, hon ligger i babygymmet nu och gnäller lite. Hoppas det går!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0