Lördag 21 november

Idag packade vi bilen med städredskap och åkte till huset. Vi fick besök Magnus moster med familj. Mycket trevligt! Det var första gången de träffade Amanda också och hon fick (som vanligt!) fina presenter. Hon blir lite bortskämd tjejen, men det är väl så det ska vara när man är liten. Och så fyllde hon ju faktiskt månad idag. Jag tänkte köpa någon ny leksak till henne, men hittade ingen bra.
I alla fall så städade vi sovrummet som är helt färdigrenoverat. Fint blev det, men jag tror inte vår sängstomme kommer att passa så bra. Jaja den får duga till att börja med så får vi väl se om vi vill köpa någon ny sen.
Igår fick vi förresten reda på att det dolda felet som upptäcktes när vattenskadan skulle åtgärdas troligtvis inte är så illa som vi befarat. Det kändes så himla skönt, men det måste ju fortfarande åtgärdas vilket gör att allt annat arbete i huset ligger nere för tillfället.

Jag är så himla sur, för jag hade verkligen sett fram emot att äntligen vara ledig på julen. Slippa all stress och jobb dygnet runt. Vi skulle äntligen bo i vårt hus som jag skulle pynta så fint, hade beställt fina julstjärnor och grejer. Jag skulle ha tid att baka och laga mat och få en superfin jul med lilla familjen. Så blir det inte. Och nästa jul jobbar jag väl igen, suck!

Förresten borde de uttöka antalet föräldradagar, de tar ju slut alldeles för fort om man inte tar ut så få dagar i månaden att man knappt får några pengar alls, eller har så hög sgi att man får bra ersättning ändå. Om Amanda någon gång ska få ett syskon får jag väl se till att jag fått högre lön innan så min sgi blir bättre. För övrigt skulle drömvinsten sitta bra!

Nej, dags att hämta tvätten och sen se om lillskrutt vill sova, just nu ligger hon och gosar med sin mjukistiger på golvet. Sötnos!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0