Torsdag 26 mars

Idag är det 100 dagar kvar till beräknad födsel! Känns både jättelänge och samtidigt ganska kort. Hmm, ja huvudsaken är att det går framåt!

Var hos barnmorskan i tisdags. Tvärtom vad vi trodde så hade blodvärdet gått upp sen sist och var jättebra. Hon trodde att tröttheten är kroppens sätt att säga att jag måste vila! Lättare sagt än gjort om man är så tjurig som mig när det gäller jobbet (är inte den som är hemma i onödan om jag säger så, på hela förra året var jag sammanlagt borta 17,5 dagar, det inkluderar semestern, så det säger väl en del). Men känner ändå att nu börjar det bli för tungt, får så sjukt ont från mitten på ryggen ungefär och neråt baksidan låret när jag jobbar. Och sen när jag är stilla så blir jag helt stel och kan sen knappt röra mig. Tror det blev fel när jag fyllde år här om veckan, i stället för 25 blev jag 95, i alla fall kroppsligt. :D
I alla fall om jag ska komma till saken så tänkte jag att är det någon gång i livet jag ska lyssna på min kropp så är det väl nu, så jag ansökte om kompledigt och semester och fick beviljat, så nu är jag ledig från veckan efter påsk. Alltså tre veckor tidigare än planerat. Det ska bli otroligt skönt vill jag lova! Och jo, jag kommer säkert hinna tråka i hjäl innan bebis kommer, men om jag ställer det mot att slita nästan en månad till så är valet rätt lätt.

Det är så mysigt att Magnus är hemma igen, skulle bara vilja ligga och kramas hela tiden, får väl ta en goshelg nu, om jag kan lura bort myrorna han har i brallan. :D

Jag är otroligt sugen på brieost. Brieost med hallonsylt på smörgåsrån. Mmmm.... Dock följer jag Livsmedelsverkets kostråd, så det blir till att vänta tills bebis kommer ut.

Magen har växt och har fått ett nytt smeknamn, "bollen", det ser nämligen ut som jag lagt en boll under tröjan. Rund och fin! Får fixa en ny bild i helgen.

Nu har Magnus kommit hem, så nu ska jag laga mat, är vrålhungrig!

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

mera bilder, mera bilder, mera bilder, mera bilde, mera bilder!!! :-D

2009-03-27 @ 08:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0