Torsdag 19 mars

En vecka utan Magnus och jag lever än! Bara tre dagar tills han kommer hem igen, har ju gått rätt fort ändå måste jag säga.

Hur har jag fördrivit tiden då? Har blivit en hel del systertid med Siri (systrar är ju bara bäst!), igår gjorde vi vegetariskt pizza till middag, tror Siri är orolig att jag äter för dåligt när jag är ensam, haha. När vi hade ätit så kom Anna och plockade upp oss för en tur på Skopunkten. Jag och Anna tittade på när Siri shoppade och sen åkte vi tillbaka hit och fikade lite. Hade bakat en chokladtoscakaka. Gött! När de gick var det dags att sova, har varit så otroligt trött den sista tiden. Ska höra med barnmorskan på tisdag om det kan vara järnbrist eller nåt sånt som spökar.

Idag fick jag besked från Försäkringskassan att min havandeskapsledighet godkänts! Känns hur skönt som helst, visste väl att jag skulle få godkänt, men helt säker kan man ju aldrig vara med fk. Från och med den 5:e maj får jag vara ledig och min kropp längtar!

Det är ljust ute när jag går till jobbet på mornarna nu, kvart i sex, helt fantastiskt! Att man kan bli så glad över en sådan liten sak och dessutom skiner solen varje dag. Kunde ju få bli liiite varmare, men man kan väl inte få allt man önskar sig.

Snart helg igen, hur underbart är inte det? Är bjuden på pokerkväll, jag skulle säkert vara kvällens roligaste gäst, nykter, somnar klockan nio. Hahaha. Men vi får se, en liten stund kanske kan va kul att vara med. Annars funderar jag på att hyra nån riktig tjejfilm och kolla på.

Rapporter från Kanarieöarna berättar om mest fint väder, fast i förrgår hade det börjat regna på dom när de låg i solstolarna på siestan (jobbigt med konferens...). Magnus har bränt sig i solen, tror det var _någon_ som sa nåt om solskydd innan han åkte men, men...

Snart kommer Irma förbi, det var verkligen inte igår, hon måste ha tröttnat på att hänga med en gammal tråktant som mig. :D Ska bjuda henne på massor av toscakaka, gjorde en hel långpanna...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0