Söndag 29 mars

Jag tycker att det är rätt kul att läsa om mode och skönhet och sånt, även om jag inte skulle påstå att jag följer modet alls. Kan tycka att det är rätt underhållande att läsa så kallade "modebloggar", för er som inte läst någon sådan är det alltså en blogg ofta skriven av en tjej i gymnasieåldern som skriver om sitt liv samt varje dag lägger upp bilder på "dagens outfit" alltså vad människan i fråga har på sig. Verkar som att dessa modebloggare även sätter trender, då deras läsare ser bloggarna som stilförebilder och vill klä sig likadant. I alla fall, en grej som tydligen är jättemodern nu i vår är jeansleggings, alltså leggings gjord i ett tyg som ska se ut som jeans. Leggings är ju i och för sig väldigt bekvämt, typ tajta mjukisbyxor och jag använder sådana i bland, dock alltid svarta till typ tunika eller klänning eller så. Men jag skulle aldrig komma på tanken att ha det till en normallång tröja/top. Herre gud själva grejen med vanliga jeans är väl att det håller in sånt som är mindre fast på ens kropp. Kan ju bara ana resultatet om jag satte på mig ett par sådana jeansleggings (ska tydligen finnas gravidmodell med), vilket daller...usch och fy... Och även om man har en smal och fast kropp så är det fasen inte fint i alla fall. Om jag var modebloggare skulle jag dissa jeansleggings-trenden. (och de där haremsbyxorna ska jag inte ens gå in på, blöjbyxor för vuxna liksom)

Ja, det var lite som rör sig i mitt huvud en segsöndag som idag. Vill verkligen göra något, men kommer inte på vad. Blev så uttråkad så jag hamnade framför datorn i några timmar. Har surfat kamera-recensioner, vill köpa en bra kamera innan bebis kommer och hårtender, måste klippa mig. Bland annat. Och så det vanliga, mina vänners bloggar, familjeliv.se, kvällstidningarna och lite hemnet.

Det kliar i fingrarna...måste pyssla med något...

Ja, ja surfar väl vidare så länge....kan ju alltid fördriva några timmar med att kolla på bebissaker...

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hahaha! Och jag som har tokspanat in ett par haremsbyxor, jag är toltally sold! (inte de där fula mys-harems på Gina Tricot!)

Och jeansleggings ska vi inte ens gå in på! Vill haaaa!

Haha! Åh, det är så jävla roligt att läsa dina gravidhormoner i bloggform! ;-D

2009-04-01 @ 21:27:59
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0