Torsdag 4 juni

Idag har jag varit pysselmomma ordentligt. Har stickat en hel del på bebiströjan jag håller på med, har bara en och en halv arm kvar nu. Sen ska den ju såklart sys ihop och det tråkigaste av allt, fästa alla trådar. Hoppas den blir fin i alla fall och att den passar någorlunda bra.

Har även bakat en kaka, som jag tror kommer att vara supergod, chokladkaka med mjölkchokladtryffel. Kan det bli annat än gott? Smeten och tryffeln var i alla fall väldigt mumsiga. Tänkte ta med kakan till studentfirandet vi ska på i morgon, så jag får återkomma med hur den smakade senare.

Har även börjat packa BB-väskan litegrann, Magnus sa till mig för flera veckor sedan att han tyckte jag skulle fixa det. Har även kommit på några smågrejer vi skulle behöva köpa, så det blir till att ta en liten shoppingrunda någon dag.

Student i morgon, verkar inte som vi behöver oroa oss för att svettas i alla fall, prognosen säger 11 grader och moln. Det är ju i tristaste laget, men jag är glad att slippa 30 grader och sol. Men för alla studenters skull kan jag önska att det blir lite finare än vad meterologerna tror. Minns med fasa min egen student då det var 5 grader och blåst, har nog aldrig frusit så mycket som på studentflaket (flak och flak, vi åkte runt i en hökärra efter en gammal traktor).

Väntar på att Magnus ska komma hem så vi får middag någon gång. Färsk pasta och nån sås tänkte jag slänga ihop idag.

Måste visa en bild på världens sötaste gosegris av märket Rice (som har en massa fina prylar, finns på nätet och på Hamngatan 12 här i stan) som jag köpte till barnet i tisdags.

Blev helt kär när jag såg den första gången så jag blev tvungen att köpa den. Hoppas bebis uppskattar den mer än Magnus som tycker "-Den ser galen ut!"

Har läst trädgårdsböcker i dag och surfat trädgårdssidor. Åh, hoppas verkligen vi har en trädgård nästa sommar. Kan sitta och dreggla över alla fina bilder i timmar och planera och drömma.

Nej, nu måste jag ha mat, får ta och efterlysa karln!

/M

Kommentarer
Postat av: Siri

Å! Grisen! :)

Du å dina grisar!

2009-06-04 @ 22:02:01
URL: http://siriamanda.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Men ååh vilken jävla cool gris! Vad kostade den? Det hade vart nåt till mina sötgrisar :-D

ses snart!

kramar!

2009-06-05 @ 12:06:49
Postat av: Marja

Siri: Eller hur, visst har jag nån grej för grisar? :) Undrar om jag har kvar min samling någonstans?

Lotta: Endast 120:-! Mycket väl spenderade pengar. :D

2009-06-06 @ 20:54:51
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Siri

Du kan väll inte ha slängt dina grisar? Eller?

2009-06-13 @ 17:06:56
URL: http://siriamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0