Måndag 15 juni

Men vad är det frågan om, bara Cityakuten på tv hela kvällen. Och min nya favvorserie Mommas Boys visas inte alls. Finns knappt nåt att se på hela veckan då alla bra program har fått sommaruppehåll och de program som är okej utgår av olika anledningar tex för att det ska visas fotboll.

Magnus är borta på middag ikväll, företaget har konferens i Östersund i veckan (så M är nära ifall jag börjar föda, gulligt av dom va?).

Var hos barnmorskan idag och det var som vanligt, besöken går ju på några minuter nu när man är där så ofta. Bara kolla blodtryck, mäta magen, lyssna på hjärtat och sen är det klart. Nu får jag bara träffa min bm en gång till sen går hon på semester, det är lite trist, vill ha kvar samma hela vägen.

Igår åt jag och Siri middag på Max, jag drack så klart cola med en massa is. Och det var så gott. Satt hur länge som helst och funderade på om jag skulle köpa påfyllning, men till slut blev det inte så. Sen i natt så drömde jag om den där jäkla colan att jag satt och funderade på om jag skulle köpa påfyllning. Att vi gick därifrån men att jag ångrade mig halvvägs hem och vände tillbaka. Träffade en kollega som skulle bjuda mig, men då han stod och pratade för länge med nån han kände så fick jag ett utbrott och slängde muggen i väggen och gick hem.
Vaknade i natt och kom i håg drömmen och skrattade för mig själv, låg sen vaken i en timme och kunde inte tänka på något annat än cola. Helt sjukt! Sen när Magnus hade åkt till jobbet gick jag upp och drack ett glas saft, ett glas vatten och åt en banan, sen var suget borta. Var nog ett riktigt djupt blodsockerfall där. Ska i alla fall hålla mig borta från den där drycken nu tror jag, något skumt, beroendeframkallande måste den ju innehålla...

Nej, om man skulle ta en dusch kanske och sen äta lite, igen.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0