Fredag 3 juli

På bebisfronten intet nytt...

Äntligen börjar det bli lite svalare ute, trodde jag skulle få värmeslag i går. Och den här lägenheten är ju helt omöjlig, det är som att värmen sugs in här och sen är omöjlig att få ut. (Men mycket fin lägenhet i övrigt, snart till salu! :-) ).

Jaha, i morgon är den stora dagen då mini är beräknad att komma ut, tror inte så mycket på det där, men hoppas såklart! Hittade igen den här "locksången", kanske får ta och sjunga den, om inte annat kanske jag kan skrämma ut bebisen med min sångröst?!

Kom-ut-sång till bebis
(Melodi: Sarah av Mauro Scocco)

Jag kan inte sova
Mer än bara för en stund
Jag kan knappast andas
Jag är alldeles för rund
Jag ligger här, tittar trött
Ser väckarklockan ticka
Vill veta nu, är du pojke
Eller flicka?
Jag ropar ditt namn fast du inget har
Men envist du ändå stannar kvar

Min mage är ditt hus
Jag känner varje spark du gör
Det var mysigt från början
Men nu är jag less så att jag dör
Du kanske trivs i magen
Och kanske vill du ha det så
Men om jag sa kom ut till oss
Skulle det ändra nåt då?

Jag är beredd här nu
Hör hjärtat slå
Ta dig fram till dörren och ta steget ut
Åh kom ut ikväll

Åh bebis, kom ut ikväll
Vi väntar med spänning på att få se dig
Bebis, nu får det vara slut
Så ta dig samman, och ta nu och kom ut!


Har upptäckt ett problem, på grund av att jag blivit så svullen så har mina fötter blivit för tjocka för mina skor, vet inte hur jag ska lösa det riktigt. Bäst jag stannar inne. Behöver ju egentligen bara gå ut för att åka till BB om bebis kommer och annars för att gå till MVC på tisdag. I värsta fall får jag väl ta Magnus skor.

Trevlig helg på er!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0