Torsdag 26 februari

Här var det dåligt uppdaterat...

Om jag ska försöka komma ihåg lite vad som hänt sedan sist...
Var hos barnmorskan förra veckan, fick lyssna på hjärtat, bli mätt och ta lite prover. Hade fått lägre blodtryck och blodvärde, men fortfarande helt okej. Magen var perfekt stor och det sa hon även att jag kunde hälsa alla "som tror att de vet". Hon är himla rolig vår bm, sa att jag lika gärna kunde förbereda mig nu på alla jag kommer möta som tror de är experter på allt som har med graviditeter och barn att göra (jodå, jag har redan stött på en hel hög). Och på tal om stora magar så sa hon att det finns ju väldigt många gubbar som ser ut att vara i nionde månaden också...
Fick reda på varför jag haft så jäkla ont i magen hela tiden, jag har för starka (!) magmuskler, det kunde man inte tro, men så är det. Och de har helt enkelt hållit emot allt vad de kunnat när magen försöker tränga fram mellan dom. Så nästa gång jag ska bli gravid ska jag se till att ha mindre tränad mage helt enkelt. I alla fall så har värken börjar avta, så musklerna har väl gett upp nu.

Förra onsdagen kände jag för första gången sprakar på utsidan av magen! Mysigt värre, hoppas Magnus kan få känna snart också.

I söndags var vi i Kläppe och åt marängsviss, A och I fyllde ju 18 i tisdags, herre gud, de var ju nyss bebisar! Tiden går så fort.... I alla fall, ett lite tidigt firande. Fick favoritmiddag också, spagetti och köttfärssås. Jummy!!

Well, det har hänt en massa annat med, men det får bli en annan gång. Nu är det dags för matlagning, idag blir det viltskavsgryta, hoppas det blir gott.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0